Welkom in mijn paleisje - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu Welkom in mijn paleisje - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu

Welkom in mijn paleisje

Door: Victoria

Blijf op de hoogte en volg Victoria

09 Maart 2016 | Duitsland, Heidelberg

Hallo allemaal,

Vandaag dan eindelijk de lang verwachte foto’s van mijn kamer, als mijn verhaal je verder niet boeit, kan dan maar gewoon gelijk onder aan de blog hahaha
Nog even kort wat over het huis, want daar heb ik geloof ik nog niet echt iets over gezegd. We hebben een grote keuken, met fornuis met oven, wasmachine en ook nog een gedeelte om met z’n alle te zitten en samen te eten (wat we hooguit 1 dag in het weekend doen). Ook de badkamer is enorm ruim, met een bad. (Ik heb nu dus eindelijk een goede reden om de badbruisballen van Lush te kopen) Gisterenmiddag heb ik mijn kamer nog even min of meer verbouwd, want door de grote ruimte had ik een beetje een kaal gevoel en was het nog niet helemaal mijn plekje. Ook hangen alle foto’s en lieve kaartjes nu aan de muren, dus nu is het helemaal af. Of bijna af, de muur met kaartjes is nog een beetje leeg vind ik zelf (hint...), ook al heb ik net het eerste kaartje wat naar mij in Heidelberg is opgestuurd opgemaakt, dus als je wilt mag je natuurlijk altijd een kaartje sturen naar me;

Holbeinring 31 D
69126 Heidelberg
Duitsland

Langskomen mag altijd (en vooruit… binnenkomen ook), maar wel alleen als je stoopwafels bij je hebt! Michelle was zo lief om mij een pak mee te geven & ik was dan weer zo lief om mijn huisgenootjes kennis te laten maken met deze heerlijke koeken, dat ze dus op zijn, HUILEN!!!
Maar even over de foto’s, die kun je dus onderaan de blog bekijken. En nee mam…. ik steek die kaars in de kast niet aan als hij daar staat! Maak je geen zorgen.. (en anders is er ook een rookmelder…. :D )

Na het dipje op zondag heb ik maandag de draad weer opgepakt. Er stond een hele dag vol gepland en ik had er dan ook eerlijk gezegd absoluut geen zin in. We waren al een paar dagen met een moeilijk onderwerp van grammatica bezig en maandag kondigde onze docent heel leuk aan dat we er dinsdag een toets over zouden krijgen. Voordat ik aan de lerarenopleiding begon zou ik hebben gedacht; oké dit wordt een hel, dit ga ik niet halen. Maar nu schoot door mij heen; maar er is geen oefentoets, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Maar we moeten net voor de toets nog huiswerk over dit onderwerp nakijken en bespreken, hoe kan ik mij dan echt goed voorbereiden. Waarom wisten we dit niet vrijdag… En daarna dacht ik alsnog; oké dit wordt niks :D
Nadat ik me dus over de toets heb druk gemaakt, was het eerste college van filosofie. Ik geloof dat ik op de middelbare school wel twee hele lessen filosofie heb gehad. De leraar die ons dit gaf, was namelijk iedere keer op de dagen dat onze klas les had ziek…. Zou echt niet weten hoe dit kwam…. Wat ik me nog kan herinneren van die twee hele lessen, is dat die man ontzettend zacht praatte, waardoor onze klas zich denk ik als een stel bavianen gedroeg. Laat de docent die mij nu filosofie onderwijs geeft ook zo zacht praten. Hebben ze dat er gratis bij geleerd tijdens hun studie of waar komt dit vandaan?
De docent was geloof ik vooral over zijn eigen leven aan het filosoferen, maar verder hebben we ook nog 6 hele filosofische vragen op het bord geschreven die ik me direct daarna al niet meer kon herinneren. Vanmiddag was eigenlijk het tweede college, maar op de een of andere manier ging dat niet door. Is het de bedoeling dat ik mezelf daar nu vragen over ga stellen waardoor het niet doorging? Was ik in ieder geval niet van plan :)
Ik kreeg vandaag wel mijn toets terug en ik heb een 2,1!!!! Voor de mensen die denken dat ik sarcastisch blij ben (aangezien ik meestal sarcastisch ben...), het is serieus een goed punt. In Duitsland zit de puntentelling namelijk anders, maar als je daar meer over wilt weten verwijs ik je graag door naar google :)

Ik denk dat dit voorlopig even mijn laatste update was, aangezien alle 'nieuwe' dingen nu wel een beetje geweest zijn. Er komt een beetje ritme in de dagen te zitten en dat betekend dat er ook niet zo heel veel nieuws steeds meer te vertellen is en dat ik jullie dus niet hoef lastig te vallen met enorm lange lappen sarcastische tekst :D

Naast de taalcursus staat er de komende tijd een reisje naar Bamberg op de planning en begin april ook een driedaagse reis naar Strasbourg, Basel en Baden Baden. Niet dat jullie tot begin april niets meer van me horen, jullie komen niet zomaar van mij af. Maar dat zijn de dingen die ik in ieder geval in mijn agenda heb staan voor de komende tijd. En verder vooral genieten van het weer dat steeds beter wordt en van het op kamers wonen!

Bedankt voor het lezen en heel veel liefs voor iedereen in Nederland!

Oh en trouwens... houdoe! (ik mis het om dat te zeggen hahaha)
Vic

  • 09 Maart 2016 - 20:58

    Ted Van Stralen:

    Hayyyyy kanjer,

    Ziet er toppie uit na de (interne) verbouwing.
    Fijn te lezen dat het ritme er weer een beetje in komt.
    Super ook dat je het zo naar je zin hebt in de verbouwde voormalige US Army blocks.

    Ook al diverse trips gepland las ik dus ook de (culturele) ontspanning komt rijkelijk aan bod. Prima!

    En gelet op de toetscijfers; blijf geloven in jezelf!!

    XXX

  • 10 Maart 2016 - 01:41

    Henny Galiart:

    Hoi Vic

    Zo je eerste week zit er al weer op! Fijn om te lezen( en te horen) dat je je al thuis voelt en weer in t ritme komt.De veranderingen in je kamer zien er goed uit en de aankledingen van de muren ook. Ik ben vanavond maar eens gaan kijken op google, je had me echt tuk toen je me vanmiddag t punt van je toets vertelde

  • 10 Maart 2016 - 08:32

    Theo Bijkerk:

    das Zimmer sieht riesig aus! So viel Platz, jetzt noch etwas mehr Objekte und Karten...
    Gratuliere zu deiner Grammatiknote, das hast du prima gemacht. Viel Spaß beim Philosophiekurs, bin gespannt, wie du im Sptember bei uns bist. Dann kannst du uns auch erzählen, ob wir so einen Kurs bei Deutsch unterbringen sollen.
    Mach's gut!
    Theo

  • 10 Maart 2016 - 10:34

    Sissy:

    Hallo Victoria,
    Was ist dein Zimmer groß und hell, total schön!!!! Und gemütlich eingerichtet hast du es auch schon. Sah ich da eine Yogamatte? ;-)
    Eine 2.1 für Grammatik??? Wouw!!!!!
    Tja, man wird schon ganz schön kritisch gegenüber Unterricht von anderen, wenn man selber Lehrer ist, u.A. darum werden Lehrer wahrscheinlich auch als Besserwisser gesehen... ;-)
    Bin gespannt, wie Philosophoe weiter geht.... und natürlich wie deine Reisen waren...., toll, dass du mitmachst!!!
    Ich wünsche dir viel Spaß,
    Sissy

  • 10 Maart 2016 - 14:23

    Sophie Van Hamont:

    hehoi,

    zit er een echo in je kamer? niet normaal zoooo groot. om jaloers op te worden.
    fijn dat je je echt op je plek voelt en dat er ritme komt in je dagelijkse bezigheden.

    tot snel.


  • 11 Maart 2016 - 08:25

    Gerrie:

    hoi Vicky

    jeetje zeg wat een mooie grote kamer
    jij komt je maanden daar wel door denk ik ;)
    fijn om te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt, enne dipjes mogen he xx

    groetjes Gerrie

  • 16 Maart 2016 - 10:03

    Irma:

    Wow, wie groß dein Zimmer ist! Wann findet die Tanzparty statt??

    Raum für Karten gibt es auch noch... schön zu lesen, dass schon so viel auf dem Programm steht in den kommenden Wochen. Viel Spaß dabei!

    Schöne Grüße
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Victoria

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 6703

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Heidelberg

Landen bezocht: