Griep, colleges en een piercing? - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu Griep, colleges en een piercing? - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu

Griep, colleges en een piercing?

Door: Victoria

Blijf op de hoogte en volg Victoria

26 April 2016 | Duitsland, Heidelberg

Goedemorgen/middag/avond allemaal,

20 dagen geleden schreef ik heel mooi dat ik weer aangekomen was in Heidelberg en dat het weekend een reisje gepland stond waar ik naar uitkeek. Helaas was ik niet alleen terug in Heidelberg gekomen met een hoop dingen waarvan ik nu al niet meer waarom ik het per se mee moest nemen, maar ook de griep... Woensdagavond zou ik nog met Signe iets gaan eten in de Mensa en ik ben daar ook naar toegegaan, maar Signe schrok toen ze me zag en vroeg wat ik daar deed als ik me zo voelde. Ik legde haar uit dat het vast de stress was en dat het wel weer goed kwam. Signe besloot toch wat te eten en we hebben even bijgekletst, maar nadat ze haar eten op had zei ik haar dat het mij toch beter leek om mijn bed in te gaan zodat ik kon uitzieken voor het weekend. De reis met de S-Bahn naar mijn kamer heeft denk ik wel 5x zo lang geduurd, details zal ik jullie besparen voor het geval jullie dit lezen tijdens een van je maaltijden :D
Uiteindelijk heeft het uitzieken tot zondag geduurd.. Maandag kon ik gelukkig weer een beetje vooruit, al voelde ik me nog wel heel slap na 4 dagen in mijn bed te hebben gelegen. 'S avonds ben ik met de meiden naar yoga gegaan en dinsdag begon de introductieweek.. Die we uiteindelijk allemaal maar half gevolgd hebben, omdat alles herhaling was en het gelukkig lekker weer was dus we liever wat gingen drinken en taartjes eten, al durfde ik de taartjes nog niet aan haha dus ik heb toegekeken :p

Mijn colleges zijn nu dan 1,5 week bezig en nu ik dit schrijf moet ik nog aan mijn lessen van vandaag beginnen haha maar mijn rooster is zeker niet meer zo vol als de vorige keer. Onder anderen omdat bij een aantal lessen de docenten zeiden dat het niet voor Erasmus-studenten was. Een aantal andere vakken staan voor nu nog in mijn rooster, maar ik ga na deze week beslissen of ik die ook echt in mijn rooster houdt. Om 1 uur is er dadelijk een voorlichting over een vak waarbij het gaat over de geschiedenis van Duitsland en om dat allemaal nog beter te snappen is er ook een excursie naar Berlijn. Ik ben benieuwd of het iets voor mij is. Ik moet zeggen dat het wel een gek gevoel is, dat ik hier nu al bijna 2 maanden ben. Zo voelt het namelijk helemaal niet en ik heb het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moet wennen en nog niets bereikt heb. Mijn plekje wordt ook steeds minder mijn plek, ik denk door het opnieuw wennen.. Af en toe moet ik mezelf hier echt bij elkaar vegen, vastplakken met ducktape en gewoon maar doorgaan..
Helaas heb ik met de meiden hier nu minder contact, omdat we allemaal in een andere richting studeren, allemaal in een ander deel van de stad onze lessen hebben en onze roosters ook volledig van elkaar afwijken. Afgelopen vrijdagavond ben ik wel met Signe en Élise nog even gaan wandelen langs de Neckar, gewoon om even wat beweging te hebben. Vooral ook omdat het voor mij niet meer mogelijk is om naar yoga te gaan en ik heb ook gekeken voor het dansen, maar helaas valt dat ook precies op het moment dat ik lessen heb.. Dat is dan maar iets wat ik in Nederland weer ga oppakken, want dat mis ik toch wel heel erg!

Verder doet april echt wat hij wil en hebben we hier al veel hagel en regen gehad, maar ik geloof dat Nederland het niet veel beter getroffen heeft haha afgelopen donderdag was het trouwens wel heel mooi weer en toen heb ik tijdens mijn pauze lekker een boek gelezen aan de Neckar. Dat kan ik wel nog steeds zien, aangezien ik een jurkje aanhad en ik dus flink verbrand ben.. Ja mam, ik weet het, zonnebrand smeren, maar mijn tweede naam is 'eigenwijs'!

Voorlopig staat er eigenlijk niet heel veel spannends op de planning, maar volgende week komen mijn lieve vriendinnetjes een weekendje over en daar kijk ik echt ontzettend naar uit! Ik heb al een tijdje het idee om nog een helix piercing te laten zetten, maar durf het niet zo goed alleen haha maar ik vind het wel iets om dat hier in Heidelberg te doen, dus wie weet, volgende week..?! (Mam, ik weet dat jij altijd zegt dat God mij genoeg gaten heeft gegeven, maar ik mocht het zelf weten zodra ik uit huis was... ;) Sorry :p ik hou wel van je!!)

Ik ga nu snel mijn ongeorganiseerde zooi bij elkaar rapen en in mijn tas gooien en richting de stad, zodat ik op tijd ben voor de voorlichting!

Fijne dag nog allemaal!

Liefs Vic

  • 26 April 2016 - 13:55

    Jeannette:


    Hoi Vic
    Jammer dat het minder jouw plekje is. Dat komt omdat je ondertussen thuis bent geweest en minder contact hebt met de medestudenten daar. Dat moet je wel warm houden, ook al is het alleen maar samen eten en kletsen en uiteraard taartjes eten. Want dit is een ervaring die je niet over kunt doen. En je kunt er leuke contacten aan overhouden. Ook dat je " lieve vriendinnetjes" komen is wel leuk, maar die gaan weer terug en dan blijf jij toch op jouw plekje. Dus geniet van het moment en daarna weer verder met je avontuur in Heidelberg.
    En dansen? Je hebt een kamer als een balzaal, dan dans je daar toch? Of yoga kan natuurlijk ook Doe eens gek! Ga op je kop staan :)
    En wat betreft die piercing.... gewoon doen. Een gat meer of minder maakt toch niks uit. En waarom zou je naar je moeder luisteren? Die vraagt zich al jaren af waarvoor die oren van jou waren haha, nou daar voor dus...
    Nou meid, maak er iets van. Ik zou willen dat ik ooit de kans had gekregen.

    Groetjes van je stiefmoei

  • 28 April 2016 - 14:11

    Theo Bijkerk:

    Hallo Victoria,

    ich kann deiner 'stiefmoei nur recht geben! Versuch, das Beste daraus zu machen, nicht aufgeben, dann kannst du sp:ater auch voller Stolz zurückblicken!
    Mach's gut und halt die Ohren steif (Piercing?)
    Theo

  • 28 April 2016 - 15:49

    Irma:

    Hallo Victoria

    Ich bin mir sicher, dass die kommende Woche das Aprilwetter besser wird, und damit hoffentlich auch dein Gefühl in Bezug auf die Zeit dort...Es gibt bestimmt viele andere Studenten, die auch nicht immer Lust haben, voll lustig zu sein, wichtig ist aber, zu wissen, dass du tatsächlich so einiges machen kannst, was du zuhause eher nicht machen würdest (Piercing?!) Nur deshalb lohnt es sich schon, das Heidelberger Leben zu genießen!!

    Mach's gut!
    Viele Grüße
    Irma

  • 29 April 2016 - 09:38

    Sissy:

    Hallo Victoria,
    Man muss sich wieder eingewöhnen, wenn man weg war, das ist anders als zu hause, hattest du das erwartet? Wo machst du den Yoga und willst du tanzen? Im Unisport oder außerhalb? Im u.a. Neuenheimer Feld gibt es bis ganz spät abends verschiedene Kurse.
    Auch habt ihr jetzt alle verschiedene Stundenpläne,- ja, ja, ganz anders als in NL- solltet ihr euch doch noch an Wochenenden, Abenden und Pausen treffen, aber das hast du ja auch schon gemacht. Machst du, am Wochenende, an dem du besuch aus NL bekommst auch noch etwas mit Leuten in Heidelberg?
    Ich wünsche dir eine gute Zeit,
    herzliche Grüße
    Sissy


  • 29 April 2016 - 13:37

    Jacqueline Gerrits:

    Hallo Victoria,

    ik hoop dat je inmiddels je plekje weer een beetje begint te vinden en dat je bij je nieuwe vakken weer leuke nieuwe mensen tegenkomt.
    Je weet naar regen komt altijd weer zonneschijn (letterlijk en figuurlijk :-)).

    Groetjes, Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Victoria

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 6698

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Heidelberg

Landen bezocht: