Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Victoria

Blijf op de hoogte en volg Victoria

01 Maart 2016 | Duitsland, Heidelberg

Hallo allemaal,

Mijn bedoeling was om gisteren al een blog online te zetten vanuit het hotel waar ik samen met mijn vader en zijn vriendin een nachtje verbleef, maar de WiFi had nog liever een dagje extra weekend, dus dat liep niet volgens plan.
Gisteren zijn we rond 11 uur vertrokken en het afscheid veel me mee. Ik had verwacht dat ik zeker nog een half uur zou zitten snotteren, maar nog voor we in de buurt van Eindhoven waren was ik al in slaap gevallen. De zon scheen heerlijk en dan vind ik het maar moeilijk om mijn oogjes open te houden. Uiteindelijk zijn we rond 4 uur aangekomen bij ons hotel en hebben we de spullen neergezet en zijn we nog even de stad in gegaan. Kijken waar ik moest zijn de volgende dag en natuurlijk ook gewoon even de winkelstraat doorlopen. 's Avonds hadden we eindelijk WiFi, maar wel alleen op onze telefoon en eerste instantie alleen vanuit mijn bed, wat ik natuurlijk niet erg vond, ik lag prima ;)
Wel begon de spanning wat toe te nemen, want hoe gezellig het 's middags ook was, ik wist dat ik vandaag dan toch echt mijn kamer in zou gaan en vanaf vanavond alleen zou zijn, zou ik dat wel kunnen en zou ik wel mijn draai hier kunnen vinden?
Ik durf nu te zeggen; ja het komt goed! Vanochtend heb ik de sleutel kunnen ophalen van mijn kamer, zeg maar gerust balzaal, in het stadsdeel Rohrbach. Vol spanning zijn we meteen onderweg gegaan en eenmaal aangekomen, maakte ik eerst kennis met de WiFi en vervolgens met Dirk. Nog wat angstig durfde ik niet echt heel veel contact met hem te leggen, dus besloot ik mijn moeder even op de hoogte te brengen van mijn paleisje en zijn we daarna even gaan kijken waar de supermarkt was (3 keer vallen en ik ben er) en zijn we een beetje de omgeving gaan verkennen. 's Middags toch even een kort praatje met Dirk gemaakt, om te vragen of hij wist hoe ik morgen op de desbetreffende locatie kwam en hoe het precies zat met de keuken en het schoonmaakrooster. Hij kon me over de laatste twee dingen weinig vertellen, dat liet hij graag aan Daniela over. Naast de balzaal die ik tot mijn beschikking heb, hebben we ook een grote keuken, met een fornuis met oven en een wasmachine (en natuurlijk alles wat er normaal ook in een keuken zit). Ik had Dirk laten weten dat ik 's avonds nog in de stad wat zou eten en er tegen een uur of 8 weer zou zijn.
In de stad heb ik nog gezellig gewinkeld en samen met mijn vader en zijn vriendin ook nog heerlijk gegeten. Tot nu toe nog geen typisch Duits eten op, maar ach ik heb nog 5 maanden ;)
Ik was net begonnen met uitpakken toen ik Daniela thuis (ja ik noem het al thuis haha) hoorde komen, dus maar gelijk even mezelf voorgesteld en uiteindelijk belandden we in de keuken, om even over de indeling te praten en over het schema en toen bedachten we ons dat we net zo goed even thee konden zetten en konden gaan zitten. Zo gezegd, zo gedaan en na een paar stroopwafels waarvan zij het bestaan niet wisten maar die ze wel erg lekker vonden, besloten we om ook nog maar even tafelvoetbal te spelen. De vorige bewoonster had die nog laten staan en zou die later op komen halen, dus hadden we mooi nog wat te doen. Verder wordt er constant Duits gesproken en ben ik gelukkig niet de enige die het als vreemde taal heeft geleerd, aangezien Daniela uit Mexico komt.
Van uitpakken is dus niet veel meer gekomen, dus foto's van mijn kamer houden jullie te goed. Ik denk dat ik van het weekend wel alles op z'n plek heb. Wel heb ik een paar foto's van de omgeving gemaakt en van de gezellige afgelopen twee dagen.

Ik denk dat dit verhaal nu wel lang genoeg is en dat je op de hoogte bent van hoe het er nu voorstaat. Morgen begint de taalcursus dus nog even een ochtend spanning voelen en dan ben ik door alle 'stress' heen voorlopig :)

Bedankt voor het lezen en iedereen die langs is geweest, kaartjes heeft gestuurd, berichtjes heeft geschreven of nog even gebeld heeft de afgelopen tijd, heel erg bedankt! Ik zal jullie missen, maar ik voel me hier thuis! Je bent natuurlijk altijd welkom om langs te komen ;) maar een kaartje sturen mag natuurlijk ook haha!

Tot snel!

Liefs Vic

  • 01 Maart 2016 - 23:47

    Michelle:

    Lieve Vic,

    Super fijn om te horen dat het zo goed gaat en je je zelfs al thuis voelt:). Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je kamer als je deze hebt ingericht, ook al heb ik de kamer (of balzaal zoals je zelf zegt haha) natuurlijk al via FaceTime gezien:). En ook erg leuk en fijn dat je kamergenoten Duits praten en je het al zo goed kunt vinden met ze. Heel veel succes met de taalcursus morgen, tot nu toe ging alles goed dus die taalcursus morgen en de stress daarbij gaan allebei ook helemaal goedkomen en meevallen! Ik kijk uit naar je volgende blog en telefoontjes natuurlijk, geniet van alles wat je meemaakt!

    Heel veel plezier en succes en ik hoor van je!

    Dikke knuffel en veel liefs,
    Michelle

  • 02 Maart 2016 - 08:16

    Theo Bijkerk:

    Hallo Victoria,

    schön zu lesen, dass es dir gefällt, dein Vorgänger Erik hat also nicht gelogen. Heidelberg ist schön, aber wichtiger ist natürlich, dass du in deiner WG (?) nette Mitbewohner hast! Genieß die Zeit dort.
    Herzlichen Gruß
    Theo

  • 02 Maart 2016 - 08:19

    Margret Holleman:

    Hallo Victoria,

    Super, dass es dir jetzt schon so gut gefällt! Viel Spaß beim Sprachkurs, genieße die Zeit in Heidelberg. Ich freue mich auf deine weiteren Berichte!

    Viele Grüße aus dem regnerischen Nijmegen,

    Margret

  • 02 Maart 2016 - 11:32

    Jacqueline Gerrits:

    Een goed begin is het halve werk!

    Veel plezier!

    Groetjes, Jacqueline

  • 02 Maart 2016 - 14:58

    Walter De Jager:

    Hallo Victoria,

    wirklich toll, dass du einen so guten Start in Heidelberg hattest! Ich hoffe, dass der Sprachkurs dir viel positives bringt und dass du viele nette Leute kennenlernst. Genieße die Zeit und halte uns mit deinen Erlebnissen auf dem Laufenden!

    Liebe Grüße!

    Walter

  • 02 Maart 2016 - 18:26

    Sophie Van Hamont:

    lieve vicky,

    heel fijn om te lezen (en te horen van mamma) dat je je nu al thuis voelt.
    probeer er vooral van te genieten, want ook al lijkt 5 maanden heel lang, het is zo weer voorbij (vooral als het gezellig is).
    succes met je cursus!

    xxx sophie

  • 03 Maart 2016 - 18:19

    Irma:

    Hallo Victoria,

    riesig habe ich mich gefreut, zu lesen, dass der Anfang für dich gut war! Sehr gespannt bin ich auf weitere Berichte, neugierig nach deinem riesigen Zimmer und den ersten Erlebnissen beim Sprachkurs. Du hast bestimmt bereits entdeckt, dass dein Deutsch ( r)echt gut ist und du die tollsten Gespräche führen kannst. Viel Spaß beim Kennenlernen vieler neuen Leute und vielleicht sogar Freunde!
    Ich freue mich schon auf die nächste Nachricht von dir!
    Irma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Victoria

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6732

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Heidelberg

Landen bezocht: