Soms komt de klap alsnog.. - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu Soms komt de klap alsnog.. - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu

Soms komt de klap alsnog..

Door: Victoria

Blijf op de hoogte en volg Victoria

06 Maart 2016 | Duitsland, Heidelberg

Lieve allemaal,

Eigenlijk had ik beloofd om de foto's van mijn kamer vandaag online te gooien, maar dat gaat vandaag nog niet gebeuren.. Ik werd vanochtend wakker met barstende hoofdpijn en heb me toen nog maar een keer omgedraaid. Om half 2 werd ik wakker, maar wilde ik eigenlijk nog niet uit bed. 'Gelukkig' klopte een van mijn huisgenootjes op de deur. Ze hadden bedacht om vanavond met z'n 4e zelf pizza te maken en natuurlijk ook op te eten. Ik heb gelijk ja gezegd, want wat ik bedoel met de titel is dat ik vandaag merk dat ik toch echt nog wel even moet wennen hier. De afgelopen dagen waren echt fantastisch! Lieve mensen leren kennen, de stad gezien. Zowel door onze eigen touristische tour op woensdag en door de stadrondleiding gisteren. Nog even als antwoord op je vraag Sissy: de test was op de campus van Neuenheimer Feld en de inschrijving in de Altstadt. Misschien dat er een korte route was, maar de twee meiden voorop wisten zéker dat ze goed liepen hahaha, ik weet in ieder geval dat ik gewoon mijn semesterticket gebruik als ik ooit nog naar Neuenheimer Feld moet hahaha
Ik heb veel met de mensen die ik heb leren kennen in de Mensa gegeten, veel avonden gezellig bij elkaar geweest en natuurlijk ook al mijn eerste opdrachten gemaakt. Gisteravond in slaap gevallen met het terugkijken van Wie is de Mol?.. IK WIST DAT IK GELIJK HAD :D

Maar als op zondag dan alle winkels dicht zijn, er niet echt een dagprogramma is en je alleen bent, dan komt toch wel even binnen dat je niet zomaar je vrienden van thuis kan opbellen en kan vragen of ze langs komen. Je kan niet lekker op de bank hangen en met je moeder kletsen en je wordt niet nog spontaan geappt om te vragen of je niets te doen hebt en op de liefste oppaskindjes wilt letten en je gebombardeerd wordt met knuffels.
Misschien klinkt het ontzettend dramatisch en zo bedoel ik het absoluut niet. Het is hier onwijs prachtig, ook met regen, er zijn ontzettend veel leuke dingen te doen en de taalcursus bevalt me prima, er worden zelfs nog extra cursussen gratis aangeboden dus morgen begin ik ook nog met een filosofie cursus. Ik mis alleen gewoon dat kleine beetje van thuis.

Maar dat komt wel goed! Ik ga dadelijk in ieder geval genieten van de pizza met chili, hopelijk overleef ik dat hahaha. Jullie houden de foto's van mijn kamer te goed, ze zullen komende week echt op m'n blog komen!

Fijne zondagavond nog allemaal en succes met opstaan morgenochtend, dan is het toch echt weer maandag ;)

Liefs Vic

  • 06 Maart 2016 - 18:16

    Irma:

    Deine Analyse und der Versuch, bei allem die richtigen Verhältnisse zu sehen, finde ich klasse! Das Leben ist tatsächlich nicht immer toll, aber wie du weißt, kann scharfes Essen da auch heilend wirken, erinnerst du dich die Paradiesgeschichte aus Uwe Timms 'Entdeckung der Currywurst' noch? Scharfe Gewürze können also ein Glücksgefühl bewirken, ich hoffe, dass das heute bei dir auch passiert!!

    Viele Grüße
    Irma

  • 06 Maart 2016 - 18:16

    Irma:

    Deine Analyse und der Versuch, bei allem die richtigen Verhältnisse zu sehen, finde ich klasse! Das Leben ist tatsächlich nicht immer toll, aber wie du weißt, kann scharfes Essen da auch heilend wirken, erinnerst du dich die Paradiesgeschichte aus Uwe Timms 'Entdeckung der Currywurst' noch? Scharfe Gewürze können also ein Glücksgefühl bewirken, ich hoffe, dass das heute bei dir auch passiert!!

    Viele Grüße
    Irma

  • 06 Maart 2016 - 19:28

    Sissy:

    Hallo Victoria,
    Schön deinen Blog zu lesen. Wie gut, dass du mit anderen Pizza machst, gerade an solchen Tagen, an denen es regnet und du dein zu hause vermisst ist es so wichtig, dass du Kontakt zu anderen aufnimmst, gut gemacht!!!! Hoffentlich sind deine Kopfschmerzen mittlerweile weg und fühlst du dich besser.
    Viel Spaß heute Abend und schon mal guten Appetit,
    Sissy

  • 07 Maart 2016 - 17:37

    Theo:

    Höhen und Tiefen! Klasse, wie du das beschreibst!

  • 07 Maart 2016 - 21:55

    Willy:

    Lieve Vic,
    Kan nu ook je blog lezen gelukkig.
    Spreek je morgen, kei leuk.
    Liefs tante Willy en oom Jan XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Victoria

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6712

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Heidelberg

Landen bezocht: