Elke zondag taartjes eten - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu Elke zondag taartjes eten - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Victoria Stralen - WaarBenJij.nu

Elke zondag taartjes eten

Door: Victoria

Blijf op de hoogte en volg Victoria

20 Maart 2016 | Duitsland, Heidelberg

Hallo allemaal,

De laatste week van de taalcursus staat voor de deur, samen met het Paasweekend. Het klinkt als niet heel veel nieuws, maar toch staan er nog wat leuke nieuwe dingen te wachten en zijn er wat leuke dingen gebeurd!
Als eerste even maar gelijk terugkomend op de titel; Lea had laatst met iemand koffie gedronken en zag toen allemaal verschillende taartjes staan en wist niet wat ze nou eigenlijk wilde hebben. Ze was er zo gefrustreerd over dat ze niet alles had kunnen proeven dat we uiteindelijk met z'n 5e hebben besloten dat we elkaar elke zondag opzoeken, iets leuks gaan doen om Heidelberg nog meer te ontdekken en daarna nog een taartje eten, zodat we alle verschillende smaken hopelijk aan het einde van juli geproefd hebben. En als we vinden dat er een goede reden is om op een andere dag een taartje te eten (en geloof me, we vinden altijd wel een reden, of iemand heeft een super goede dag, of het is heerlijk weer, of iemand is verdrietig), dan doen we dat natuurlijk ook gewoon. Afgelopen zondag zijn we omhoog geklommen naar de Philosophenweg, waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Het zal ook eens niet gebeuren dat we ook gelijk de moeilijkste en steilste weg naar boven nemen, dus dat stuk taart hadden we na 1,5 uur wandelen dan ook zeker verdiend! Ook hebben we al heerlijk aan de Neckar gezeten en 'gedroomd' over wat we allemaal kunnen doen als de lente er echt is, lekker barbeknoeien of picknicken of lekker een boek lezen in het zonnetje. Wat me er trouwens aan doet denken dat ik deze week echt even zonnebrand moet gaan halen, want mijn mooie lichtgevende huid kan wel wat bescherming gebruiken ;)
De zaterdag voor onze 'wekelijkse-taart-eet-sessie' of hoe je het ook wil noemen, zijn we naar Bamberg geweest. Ik ga er niet al te veel over zeggen, want ik heb me voornamelijk geïrriteerd aan hoe het georganiseerd, of nah eigenlijk niet georganiseerd, was. Dus laat ik vooral zeggen dat het een mooi stadje is en dat het heel gezellig was met de meiden waar ik mee was ;)

Woensdag werd er in de Alte Aula een klassiek concert georganiseerd en we werden als deelnemers van de taalcursus hiervoor uitgenodigd. Eens moet de eerste keer zijn en aangezien deze hele periode toch min of meer in het teken staat van dingen doen en bezoeken die je normaal niet doet dacht ik; ik geef het een kans. De Alte Aula was echt prachtig en het concert interessant. Ik weet niet zo goed wat ik erover moet zeggen haha
Ook heb ik mijn tweede punt voor grammatica binnen; een 2,5 :) als het goed is krijg ik morgen mijn derde punt te horen en moet ik mijn vierde toets maken. Ik geloof dat er aan het einde ook nog een toets is met de stof van de gehele taalcursus. Wat morgen ook nog op het programma staat is naar yoga gaan. Lea zei de eerste dag dat we elkaar spraken al dat ze graag naar yoga wilde als dat mogelijk was en vandaag had ze een les gevonden en vroeg ze of ik mee ging, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Dus ik ben benieuwd hoe het is morgen :)

Ook het schoonmaakschema hier in huis is aangepast, dus nu weet ik zeker dat ik niet steeds alles hoef schoon te maken. Het mooiste aan dit schema is dan ook wel dat deze week Dirk de keuken moest schoonmaken en meneer gewoon een weekend weg is, geen idee waar heen (net nu ik dit online wil zetten, komt meneer binnengelopen haha). Maar ik heb me dus niet verveeld en hij mag mijn dienst overnemen volgende week haha! Als hij er dan tenminste wel is.. Van Daniela weet ik dat ze hier blijft en haar vriend gaat terug naar zijn familie voor Pasen, dus Daniela en ik hebben het er al over gehad om in ieder geval samen te eten, want anders is het wel heel Koos Kansloos. We moeten dus alleen Dirk nog even vragen of hij er is. Verder staat er voor na Pasen niets op de planning.. De meeste gaan terug naar huis, maar ik niet. Ik wil graag de drie landen reis die wordt georganiseerd meedoen, maar dat zou betekenen dat ik maar ontzettend kort in Nederland zou zijn, terwijl er eigenlijk verder 'niemand' is. Dan ga ik liever hier in de omgeving rondneuzen en genieten van het (hopelijk) lekkere weer :)

Misschien was het niet heel veel spannends, maar jullie zijn in ieder geval weer op de hoogte :)

Iedereen weer veel plezier en succes met jullie dagelijkse leven en ik zal proberen jullie niet te vergeten terwijl ik verbrand in de heerlijke zon aan de Neckar :D

Liefs Vic

  • 21 Maart 2016 - 08:29

    Margret Holleman:

    Hallo Victoria,

    ja, dieses Ritual kommt mir bekannt vor: Als ich in Deutschland studierte, haben wir auch jeden Anlass genutzt, um leckere Kuchen und Torten zu essen. Nach einem Semester sah man mir das auch an...

    Aber: Man soll die Feste feiern, wie sie fallen!
    Geniesse die Yoga-Stunde!

    Viele Grüße, Margret.

  • 21 Maart 2016 - 09:24

    Theo Bijkerk:

    gut, dass du den Philosophenweg gegangen bist! Hat dies dir noch etwas gebracht? Auf jeden Fall, dass es in Heidelberg gut Kuchen essen ist. Deine Philosophie "essen, weil wir es verdient haben, weil es mir gut / schlecht / soso geht" ist ausgezeichnet!
    Übrigens Grammatik.... Auch nicht schlecht!
    Herzlichen Gruß
    Theo

  • 21 Maart 2016 - 10:45

    Victoria:

    Margret, maak je geen zorgen. Ik sport het er wel weer af, zodat niemand hoeft te schrikken haha! ;)

    Nog even een extra korte update, gewoon omdat het kan. Ik heb net de toets van vrijdag teruggekregen... 1,8 :) :)

    Fijne maandag allemaal!

  • 21 Maart 2016 - 12:25

    Sissy:

    Hallo Victoria,
    Hmmm lecker, Torte!!! Die 2 Törtchen auf den Fotos sehen ja richtig gut aus!!
    Habt ihr auch schon im Café Schafhäutle Kuchen gegessen? Ein total spießiges Café, aber sie haben guten Kuchen. Und Extrablatt is natürlich auch immer lecker. Oder an der Brücke zum Neuenheimer Feld rechts ist ein Bäcker, auch sehr lecker... ;-)
    Ist das Wetter mittlerweile etwas besser? Würde mich freuen, hier ist es wieder ganz schön kalt und die Sonne suche ich auch vergeblich...
    Toll, dass du die 3 Länderreise mitmachst, hoffentlich ist die dann besser organisiert. Schade, dass du ein 'Negativ-Beispiel' einer Reiseorganisation hattest, wie du es als Lehrerin also sicher nicht machst.... kannst du stolz sein, dass du jetzt schon weißt, dass und wie man es besser machen kann, toll.
    herzliche Grüße
    Sissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Victoria

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6707

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 31 Juli 2016

Heidelberg

Landen bezocht: